Sun07222018

LAST_UPDATESun, 22 Jul 2018 8pm

Mimpi Ngeri Jika Pembangkang Perintah Negara

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak tidak dapat membayangkan mimpi ngeri dan nasib buruk yang bakal menimpa seluruh masyarakat sekiranya masa depan negara terletak di tangan pembangkang.

Presiden Umno itu berkata, segala yang dibina selama ini oleh kerajaan akan hancur berkecai jika kuasa pemerintahan beralih arah.

"Ternyata ini bukan soal main-mainan, sebabnya percaturan perjuangan kali ini, cukup serius dan tidak ada tawar menawarnya lagi.

"Jika kali ini negara tergadai dan terlepas jatuh kepada pihak yang salah dan tidak

bertanggungjawab, apa yang bapa-bapa terdahulu dan kita semua bina

dengan segala susah payah selama ini, akan ranap dan musnah, hancur berkecai di depan mata," katanya dalam ucapan Persidangan Perhimpunan Agung Umno 2017 di PWTC di sini, hari ini.

Oleh itu, katanya lagi, pilihan raya kali ini bakal meletakkan seluruh negara di satu persimpangan pemutus lagi monumental.

"Sebabnya di tangan kita adalah pilihan, yang akan menjadi penentu kepada negara ini.

"Peri-pentingnya, ahli-ahli dan jentera parti, hendaklah selalu berwaspada dan berada dalam mode kesiap-siagaan kerana tak berapa lama lagi kita akan menempuh satu episod pilihan raya yang tergenting lagi berkemuncak cabarannya.

"Bukan sahaja kepada bangsa Melayu Bumiputera, Umno dan BN, kestabilan serta kedaulatan negara, masa depan Syiar Islam, bahkan yang terpenting adalah nasib anak cucu keturunan kita, agar tak melarat dek untung, tersungku merempat di tanah sendiri," katanya lagi.

-Sinar Harian