Sun06242018

LAST_UPDATESun, 24 Jun 2018 11am

[VIDEO] Netizen Mengamuk, ‘Serang’ Gadis Sepak Anak Kucing

Selepas insiden pihak berkuasa Indonesia mengikat dan mengheret lembu pada trak mencetuskan kecaman dalam kalangan netizen, kini giliran seorang gadis berusia 15 tahun pula mencetuskan kemarahan pengguna media sosial negara ini kerana menganiaya seekor kucing.

Rakaman dimuat naik seorang pengguna Twitter bernama B (@bqishamin) memaparkan gadis berkenaan secara sengaja menendang seekor anak kucing yang berada di tepi longkang, mengakibatkan haiwan itu tercampak lalu terjatuh.

Sebaik sahaja haiwan itu diperlakukan sedemikian, perakam dan gadis berkenaan boleh kedengaran ketawa.

“Tak lawak la setan,” tulis wanita itu mengecam perbuatan tersebut.

“Aku ramai je kawan geli dengan kucing tapi takdelah sampai tahap dia ni tendang bagai dahtu boleh gelak. Dik kau takde hati perut ke? Anak kucing tu jatuh longkang kot.”

Sehingga kini, rakaman tersebut mendapat tontonan lebih 130,000 kali dan diulang siar lebih 3,900 pengguna Twitter.

Rata-rata netizen mengecam tindakan gadis berkenaan sebagai tidak berhati perut. Malah, netizen yang marah turut mencari dan menemui laman sosial termasuk Instagram milik gadis berkenaan.

Namun, semakan mendapati gadis berkenaan yang mempunyai bilangan pengikut lebih 2,000 sudah memadamkan semua gambar di laman sosial tersebut, dipercayai selepas menyedari yang dirinya kini menjadi perhatian.

Bagaimanapun, netizen tetap mengutuk keras perbuatan tersebut apabila secara 'berjemaah menyerang' laman sosial gadis berkenaan dan menggesa laporan dibuat kerana melakukan kekejaman terhadap binatang.

“Seronok sangat sepak kucing nampak. Dia sedar tak netizen boleh sepak-sepak dia macam dia sepak kucing tu? Biar bodoh muka tak lawa tapi jangan perangai keji pukul binatang,” bidas Rudy.

“Nak nangis, kesiannya kucing tu, kucing aku kat rumah ada 11 ekor pun aku tak tendang macam tu, paling tidak pun aku gomol dia sebab geram,” tulis Tasha Zakaria.

- mD