Wed05242017

LAST_UPDATEWed, 24 May 2017 11pm

Donald Trump Bengang Gara-gara Ucapan Meryl Streep

..

Aktres Meryl Streep, 67, dianggap melampau oleh Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump ekoran ucapan aktres itu yang berbaur sindirian terhadap jutawan itu pada malam anugerah Golden Globe yang berlangsung di Hollywood pada 8 Januari lalu.

Laporan US Weekly, Trump menerusi akaun Twiiternya memuat naik status mengatakan Streep berlebih-lebihan

Ketika menerima penghargaan anugerah Cecil B. DeMille, kelmarin, pelakon filem The Devil Wears Prada itu memberi ucapan seolah-olah mengkritik sekaligus menyindir jutawan dunia terbabit ekoran pemimpin itu didakwa menghina seorang wartawan New York Time Serge Kovaleski, ketika perhimpunan demo sekitar 2015.

Luah Streep, beliau sangat kecewa dan berasa sedih dengan tindakan seorang yang kini di angkat sebagai pemimpin negaranya.

Memgulas mengenai ucapan Streep itu, Trump menengaskan beliau tidak menghina wartawan tersebut. Sebalikny beliau sekadar ingin memberikan 'penghormatan' karena baginya, wartawan tersebut telah menuliskan perkara-perkara buruk tentang dirinya.

"Saya tidak pernah menghina siapa pun," ujar Trump seperti yang dilaporkan Times.

Tidak hanya menyebut Meryl Streep "over-rated", Trump juga menyebut Streep sebagai "Hillary flunky" yang tidak dapat menerima kekalahan.

Meski bengang dengan sindiran itu namun Trump sebenarnya sebelum ini pernah memberi kata-kata pujian kepada Streep. Dalam sebuah wawancara dengan The Hollywood Reporter yang diterbitkan pada 19 Ogos 2015, Trump menngungkap Meryl Streep sebagai aktris yang unggul dan istimewa.

"Julia Roberts luar biasa, begitu juga dengan yang lain seperti Meryl Streep begitu unggul, dia juga orang yang baik," kata Trump.