Sat10212017

LAST_UPDATEFri, 27 Oct 2017 9am

Tuduhan Curi Lirik Tak Masuk Akal

..

Selepas berdiam diri, akhirnya penyanyi sensasi Taylor Swift membuka mulut mengenai kontroversi yang mengaitkan namanya yang dituduh mencuri lirik.

Pihak pengurusan pelantun lagu Look What You Made Me Do ini mengungkap tuduhan tersebut sengaja ditimbulkan pihak tidak bertanggungjawab demi mengaut keuntungan

Memetik laporan TMZ, jurucakap Taylor Swift berkata tuntutan tersebut tidak masuk akal dan sebab itu mereka tidak mahu melayan isu tersebut.

"Ini adalah dakwaan yang tidak masuk akal dan tidak lebih dari sekadar mahu mendapatkan uang. Hukumnya sederhana dan jelas. Mereka tidak mampu memperbesar-besarkan perkara ini," kata jurucakap tersebut.

Terdahulu, dua penulis lagu dikenali sebagai Sean Hall dan Nathan Butler mendakwa lirik salah satu single Tayloe Swift yang berjudul 'Shake It Off' adalah hasil curi dari lagu 'Playas Gon' Play.

"Playas, they gonna play/ And haters, they gonna hate/ Ballers, they gonna ball/ Shot callers, they gonna call," itu antara lirik yang terkandung dalam lagu 'Playas Gon' Play'.

Dan berikut adalah lirik lagu yang dinyanyikan Taylor Swift,

"Cause the players gonna play, play, play, play, play/ And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate / Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake I shake it off, I shake it off."