Mon12182017

LAST_UPDATEMon, 18 Dec 2017 9am

Rasa Macam Diperkosa Satu Dunia

..

Sebelum ini, aktres popular Jennifer Lawrence pernah mengakui bahwa dia merasa jijik dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan foto-foto peribadinya dalam keadaan tanpa seurat benang, sekitar tahun 2014.

 

Walaupun sudah tiga tahun berlalu, namun pemenang anugerah Oscar ini masih terkesan degan kontroversi yang melanda dirinya itu.

Dan buat pertama kalinya, wanita 27 tahun itu kembali membuka mulut mengenai perkara itu ketika muncul dalam sebuah program tv antarabangsa, baru-baru ini.

Akui kekaksih kepada Darren Aronofsky itu, dia berasa seperti diperkosa oleh dunia.

"Tidak tahu ya, saya merasa seperti diperkosa orang satu planet. Walaupun ada orang yang tidak melihat foto-foto itu," tuturnya.

Tambah Jennifer dia berasa malu, bingung, dan marah hingga tidak mampu mengungkap perasaannya dengan kata-kata. Bahkan sehingga kini, Jennifer masih mencuba untuk memahami semuanya.

"Ketika perkara itu terjadi, saya benar-benar tidak menyangka malah tak mampu mendeskripsikan perasaan saya dengan kata-kata.

"Sampai sekarang saya masih cuba memahami apa yang terjadi. Dan ketika pertama kali saya tahu mengenai perkata itu, pihak keselamatan terus menghubungi.

"Rasa macam satu penculikan, mereka menyebarkan foto satu persatu setiap jamnya," luah Jennifer.