Mon06182018

LAST_UPDATEMon, 18 Jun 2018 3pm

4 Kali Kate 'Recycle' Baju Ini Termasuk di Majlis Kahwin Harry-Meghan

..

Bekas pelakon Meghan Markle dan suaminya Putera Harry cukup menjadi tumpuan dunia ketika majlis perkahwinan mereka pada 19 Mei lalu. Sehingga kini berita pasangan Duke & Duchess of Suxxes itu masih menjadi topik hangat.

 

Bukan setakat itu,  penampilan anggun kakak ipar mereka, Kate Middleton juga menjadi bahan bualan ramai.

Isteri kepada Putera William itu tampil memukau dengan menggayakan 'dress coat' berona kuning pastel rekaan Alexander McQueen. Ramai yang memuji kecantikan ibu anak tiga itu.

Namun yang lebih hangat diperkatakan, baju yang dipakai Kate di majlis 'Royal Wedding' tempoh hari sebenarnya bukanlah baju baru.

Mungkin tidak ramai yang tahu, Duchess of Cambridge itu bukan setakat terkenal dengan gaya yang sempurna malah gemar mengenakan pakaian lebih dari satu kali. Dan untuk majlis perkahwinan adik iparnya juga tidak terkecuali.

Dipetik dari laporan The Sun, momen di majlis perkahwinan Harry dan Meghan menjadi kali yang keempat Kate memakai busana tersebut.

 5 Julai 2015

..

Pertama kali dia memakai busana itu pada 5 Julai 2015. Ketika itu gambarnya dirakam sewaktu sedang mengendong Charlotte di hari pembastisan puterinya itu. Untuk penampilan tersebut, Kate memadankan dengan topi berbeza dengan gaya yang dikenakan pada majlis perkahwinan Harry dan Meghan.

 

11 Jun 2016

..

Setahun kemudian atau lebih tepat lagi pada 11 Jun 2016, wanita berusia 36 tahun itu sekali lagi mengayakan busana tersebut sempena sambutan acara Trooping the Colour. Dia memandankan dengan topi yang lebih besar serta hiasan sekuntum bunga ros merah jambu nan kembang dan eksesori seutas rantai.

 

30 Julai 2017

..

Pada 30 Julai 2017, Kate memakai busana itu lagi ketika kunjungan bersama Putera William ke Belgium sepemna ulangtahun Battle of Passchendaele yang ke-100 tahun. Untuk tampil sedikit berbeza, Kate menambahkan kerongsang berbentuk bunga yang disematkan dibahu.

 

19 Mei 2018

..

Dan kali keempat, menerusi penampilannya pada Sabtu lalu yang tetap berjaya mencuri tumpuan. Gayanya pada majlis tersebut dilengkapi topi beserta bunga tiga dimensi rekaan Philip Treacy serta sepasang kasut tinggi berwarna cream rekaan Jimmy Choo.